سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 14
کل بازدید : 61794
کل یادداشتها ها : 105
خدمات مجالس
تشریفات عروسی صبور
www.tashrifatsabour.com


قیمت سقف کاذب
انواع سقف کاذب
www.azaran.com

بهترین روش کاشت مو
انواع روش های کاشت مو
www.clinichairtransplantation.com

تور مالزی
تور مالزی ارزان
www.alefbatour.com

قیمت تور آنتالیا
تور لحظه آخری آنتالیا
www.mehrparvaz.com

قیمت دستگاه برش لیزری
دستگاه لیزر
http://www.personageco.com

طراحی سایت اختصاصی
طراحی وبسایت
www.papgroup.ir

<
لوله بازکنی
تخلیه چاه آریا
www.evacuation.ir

شرکت غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه سازی رایکا
www.raykasazan.com

تشریفات مجالس
تشریفات مجالس عروسی ثمین
www.tashrifatsamin.com

نمایندگی زایس
نمایندگی کارل زایس در ایران
www.maadrac.com

قطعات آسانسور
آسانسور فوجی
www.fuji-lift.com

میز کنفرانس
مبلمان اداری محیط آرا
www.mohitara.com

Hotel Iran
Booking Iran Hotels
www.ferdowsihotel.com

خدمات مجالس شمال تهران
خدمات مجالس مقصودلو
www.maghsoudloocatering.com

پاکسازی پوست
پاکسازی پوست صورت تالگو
www.thalgoparis.com

پارتیشن اداری
پارتیشن اداری فضاگویا
www.fazagooya.com

عمل زیبایی بینی
دکتر کریمیان فوق تخصص عمل جراحی زیبایی بینی
www.iran-plasticsurgery.ir

برگزاری مراسم عروسی
تشریفات عروسی ملل
www.melalceremony.com/

آتلیه کودک
آتلیه عکاسی کودک
www.bridalphotographystudio.com

میز کنفرانس
میز کنفرانس آفن
www.afn-furniture.com/

ادکلن
سایت اینترنتی عطر و ادکلن
www.atrara.ir

کلاس تیزهوشان راه اندیشه
آموزشگاه کنکور راه اندیشه
www.raheandisheh.ir

کاغذ دیواری سالن پذیرایی
انواع مدل کاغذ دیواری جدید سالن پذیرایی
www.azinzand.com

قیمت تور مالزی
تور لحظه آخری کوالالامپور
www.asemanabi.net

دام زنده
مراکز عرضه دام زنده
www.alivesheep.com

برگزاری مراسم عروسی
خدمات عروسی الهه ناز
www.tashrifatelahenaz.com

غرفه سازی رایکا
شرکت غرفه سازی نمایشگاهی
www.rayka.design

واتر استاپ pvc
کلینیک بتن ایران
www.clinicbeton.ir

تشریفات مجالس
بهترین تشریفات مجالس غرب تهران
www.tashrifataroos.com/

طراحی سایت وبهینه سازی سایت :پیام آوران پارسیان
خبر مایه


انواع اصلاح طرح لبخند

 

1.اصلاح طرح لبخند لثه ای

 

عمل لیفت لثه یا اصلاح طرح لبخند لثه ای که با لیزر انجام می شود یک درمان زیبایى بر روى  لثه ها میباشد که باعث بهبود و تقارن خط لثه مى شود ،در این روش خط لبخند لثه اى در بهترین نماى خود قرار داده میشود و باعث میشود مقدار کمترى از لثه ها دیده شده و فرم و تناسب دندان ها نیز بهتر دیده شوند ،در لیفت لثه پس از بى حسى لثه ها با استفاده از تیغ بیستورى یا لیزر لثه ها را طبق طرحى که از قبل مشخص شده بر مى داریم  
این درمان کاملاً بدون درد میباشد و نهایتاً یک ساعت زمان کار میباشد 
در این روش درمانى به دلیل برداشت حداقلى لثه (غیر تهاجمى) نیاز به زدن بخیه نیست و احتمال عفونت پس از جراحى هم تقریباً وجود ندارد 

روش هاى درمان لبخند لثه اى چیست ؟

براى افرادى که هنگام خندیدن مقدار زیادى از لثه ى آنها (Gummy Smile) دیده میشود

چندین روش جهت اصلاح طرح لبخند وجود دارد

1.لیفت ساده لثه:

با استفاده از لیزر یا لوازم جراحى مقدارى از لثه را که در محدوده سلامتى لثه (بدون تهاجم به عرض بیولوژیک لثه) وجود دارد برمى داریم و نیاز به بخیه ندارد

2.لیفت پیشرفته لثه اى

در این روش براى اینکه بتوانیم حجم بیشترى از لثه را برداریم و براى اینکه عرض بیولوژیک لثه (لثه سالم) از بین نرود علاوه بر لثه مقدارى از استخوان اطراف دندان ها نیز برداشته میشود و در اتمام کار بخیه زده میشود

3.اورتودنسى

با استفاده از بستن براکت بروى دندان ها مى توان موقعیت دندان ها نسبت به لثه ها را تغییر داد

4.تغییر موقعیت لب

به دو روش اینکار قابل انجام است ،بوسیله جراحى و قطع عضله مخصوص بالا برنده ى لب و یا تزریق بوتاکس و فلج این عضله

 

 

2.اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت ماده سفید رنگ دندانپزشکی است که برای دندانهای قدامی استفاده می شود. این ماده بیشتر جنبه زیبایی داشته و از دوام و استحکام بالایی نیز برخوردار است. البته میزان دوام استحکام ماده کامپوزیت به اندازه ماده آمالگام نیست اما کمتر از آن هم در درمانهای ترمیمی بی تاثیر نیست. در فرایند چند مرحله ای اصلاح طرح لبخند بیماران، کامپوزیت ها نقش زیادی داشته و می توانند دندانهای پوسیده، ترک برداشته و لب پر شده بیمار را بخوبی درمان کنند. 

موارد استفاده کامپوزیت در اصلاح طرح لبخند

بهترین اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت به چند شکل مختلف صورت می گیرد که عبارتند از:

1-     پر کردن دندان های پوسیده:

مهمترین استفاده کامپوزیت برای پرکردن دندانها می باشد. زمانی که دندان های بیمار به عارضه پوسیدگی مبتلا باشند، دندانپزشک ابتدا با بررسی هایی که انجام می دهد، عمق پوسیدگی را مشخص می کند. این کار از طریق اشعه x انجام می شود. در این صورت دندانپزشک به راحتی میزان نیاز دندان ها را به ماده کامپوزیتی مشخص می کند. پس از این مرحله، نوبت به تخلیه دندانهای بیمار می رسد. برای اینکار دندانپزشک با استفاده از وسایل مخصوص پوسیدگی ها و تیره گیری های داخل دندان را خارج می کند. سپس دندان عصب کشی می شود. این کار به منظور جلوگیری از درد دندان صورت می گیرد.

با اتمام مرحله عصب کشی این بار نوبت به پرکردن دندان می رسد. دندان به طور کامل تخلیه و در آن فضای مناسبی برای قرار گرفتن ماده کامپوزیتی ایجاد شده است. ناگفته نماند که تمام مراحل گفته شده برای همه دندانها (چه دندانهای خلفی و چه قدامی) به یک صورت انجام می شود. آنچه در نحوه درمان و ترمیم دندانها تفاوت ایجاد می کند، استفاده از نوع ماده پر کننده است که برای دندانهای خلفی از ماده آمالگام و برای دندانهای قدامی از ماده همرنگ دندان یا کامپوزیت استفاده می شود.

اصول استفاده از کامپوزیت برای پر کردن دندان

زمانی که ماده کامپوزیت درون دندان جایگذاری می شود، توسط نور لیزری به دندان چسبیده که جای آن محکم می شود. یکی از نکات مهم در زمان جایگذاری ماده کامپوزیتی، دقت دندانپزشک است. به طوری که ماده کامپوزیتی حالت چسبندگی کمتری دارد و در صورت نداشتن دقت کافی، ممکن است میان کامپوزیت و دندان فاصله ایجاد شود و همین فضای خالی عامل پوسیدگی دندان در آینده شود. به همین دلیل دندانپزشک باید ماده کامپوزیتی را به صورت لایه لایه وارد دندان کند و پس از هر بار ورود ماده، از نور لیزری استفاده کرده و تا اطمینان کامل از چسبیده شدن ماده بر روی دندان، آن را رها نکند.

2-     ترمیم دندانهای لب پر شده

زمانی که مقدار کمی از دندانها لب پر شده یا شکسته شده باشد، ترمیم آن می تواند از طریق ماده کامپوزیتی صورت بگیرد. گاهی روکش کردن دندان با تراش بیش از حد مینای دندان همراه است که به دندان آسیب جدی وارد می کند. در این صورت دندانپزشک با استفاده از ماده همرنگ دندان به راحتی جاهای آسیب دیده دندان را پر می کند. همچنین در صورتی که دندان ترک برداشته باشد، این عارضه می تواند از طریق ماده کامپوزیتی درمان شود.

3-     استفاده از روکش های کامپوزیتی

روکش های کامپوزیتی با استفاده از مواد رزین تهیه می شوند و به دلیل سطح صاف و درخشنده ای که دارند می توانند برای دندانهای آسیب دیده و تیره رنگ استفاده شوند. همینطور اگر تنها دو دندان بیمار از یکدیگر فاصله دارند، درمان ارتودنسی ضرورتی ندارد و بیمار می تواند به راحتی از طریق ونیرهای کامپوزیت دندانهای مرتب و منظم داشته باشد. استفاده از روکش های کامپوزیتی برای بستن فاصله میان دندانها به این صورت انجام می شود که روکش با قالب بزرگتر از دندانها ساخته و بر روی آنها قرار می گیرد. در این صورت به طور کامل فاصله دندانها پر شده و دندانها نزدیک به هم دیده می شوند.

 این روکش ها می توانند بین 4 تا 8 سال سالم باقی بمانند. البته میزان دوام آنها به مراقبت های بیمار بستگی دارد. به طور کلی موارد استفاده از روکش های کامپوزیتی را می توان در بهبود رنگ، ظاهر، اندازه و ساختار دندان دانست که موجب اصلاح طرح لبخند شده و زیبایی و جوانی را به بیماران هدیه می دهد. 

اصلاح طرح لبخند دندان یکی از موارد بسیار مهمی است که توسط دندانپزشک زیبایی انجام میشود . در کلینیک دندانپزشکی زیبایی – ترمیمی دکتر مهدی ابوالقاسمی اصلاح طرح لبخند با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد و وسایل انجام می شود .

 

 

 

 


  

معاینه مداوم دندانها ، مراقبت و رعایت بهداشت از جمله مواردی است که می تواند از خراب شدن دندانها جلوگیری کند پس نمیتوان به سادگی از این موضوع گذشت که دندانها بخش مهمی از صورت را تشکیل می دهد و هر گونه عیب و نقص در آنها می تواند موجب زشت شدن صورت و چهره شود . اما با وجود تمام توصیه هایی که از سوی دندانپزشکان صورت می گیرد، باز هم خراب شدن دندان امری غیر اجتناب است و تنها می توان ابتلا به آن را کاهش داد و به طور کلی قابل ریشه کن شدن نیست. بسیاری از افراد نیز نسبت به توصیه های دندانپزشکی بی اعتنا هستند.

بنابراین دانش دندانپزشکی برای درمان وارد عمل شده و هر روز نیز شاهد پیشرفت های جدیدی در این حوزه هستیم.

ترمیم دندانها، زیباسازی آنها، جراحی لثه، تغییر رنگ دندان، ارتودنسی، پر کردن دندانها پوسیده و .... همگی در این راستا صورت می گیرد. اصلاح طرح لبخند نیز یکی از مهمترین فعالیت های دانش دندانپزشکی است که در برگیرنده مجموعه ای از روش ها برای زیباسازی دندانها می باشد.

 

 

تاریخچه اصلاح طرح لبخند به چه زمانی باز می گردد ؟

دوره باستان

جمجمه هایی از انسانها مربوط به 25 هزار سال پیش کشف شده که در آنها دندانهای پوسیده مشاهده شده است. اولین درمانهای پوسیدگی دندان در میان سومریان دیده شده که در یک متن مربوط به پنج هزار سال پیش از کرمها به عنوان اصلی ترین دلیل پوسیدگی نام برده اند.

اقوام مایاها که در گواتمالا و هندوراس فعلی زندگی می کردند، برای زیبا کردن دندانهای خود، از اینله استفاده کرده اند. اینله ها سنگ های تزئینی زیبایی بوده که برای استفاده از آنها ابتدا دندان را تراش و سپس این سنگ های زیبا را بر روی آن قرار می دادند. سرانجام اینکه هنوز هم این روش زیبایی ادامه دارد و کاشت اینله و اونله از آن زمانها مرسوم شده است. سنگ هایی که در دوران باستان برای زیبایی دندانها استفاده می شد، عمدتا از جنس اسپکتروگرافی و کلسیم بوده است.

مسواک نیز که تاثیر زیادی بر سلامت و زیبایی دندانها دارد از گذشته های دور در میان اقوام سیک و میسواک رواج داشته و نام مسواک نیز از همین اقوام گرفته شده است. آنها مسواک ها را از درخت سالوادورا پرسیکا تهیه می کردند که اندازه آن نیم اینچ بوده و هر روز آن را در آب شستشو می دادند تا الیاف های آن نیز از یکدیگر جدا شود. از آنجا که چوب این درخت حاوی ماده اسید تانیک و بی کربنات سدیم است، موجب بهبودی و درمان بیماری های لثه نیز می شد.

2-      در دوره قرون جدید

در دوره قرون وسطی هیچ تحول جدید در دندانپزشکی زیبایی ترمیمی صورت نگرفت. اما در سال 1559 قلم جرم گیری دندان ساخته شده که از طریق آن دندانها تمیز و جرم گیری می شدند و در سده 18 میلادی، شاخه های جدیدی وارد دندانپزشکی شده که عبارتند بودند از کشیدن دندانها با Turnkay، تمیز کردن دندانها با کاغذ تراش (Seraper) و برداشت پوسیدگیهای دندان بود. تمامی این کارها با استفاده از تجهیزات ابتدایی انجام می شد که یک تحول جدید در عرضه اصلاح طرح لبخند به شمار می رود.

در سال 1868 نیز صندلی دندانپزشکی توسط «جامس بیل ماریسون» اختراع شد که در عرصه دندانپزشکی یک تحول جدید محسوب می شد. سرانجام در دهه 1840 در ایالت مریلند، اولین بار دانش دندانپزشکی وارد دانشگاه بالتیمور شد و پس از آن در سال 1844، مواد بی حس کننده دندان توسط یک دندانپزشک آمریکایی به نام Hartford کشف شد. این ماده در درمان های زیبایی و اصلاح طرح لبخند، کمک زیادی به دندان پزشک زیبایی می کرد. سرانجام در دهه 1920 نیز دستگاه اشعه ایکس و استریلیزاتور پا به عرصه دندانپزشکی نهاد. اولین کلینک دندانپزشکی نیز در سال 1913 تاسیس گردید.

 

تاثیر اصلاح طرح لبخند بر زیبایی

از آنجا که دندانها بخش مهمی از اجزای صورت را تشکیل می دهند، در زیبایی تاثیر زیادی دارند. به هنگام خندیدن و یا صحبت کردن، دندانها هویدا می شوند و در صورتی که شکل ظاهری آنها زننده و ناشکیب باشد، نه تنها چهره فرد را زشت نشان می دهد، بلکه در اعتماد به نفس او نیز تاثیر منفی دارد. ترمیم دندانهایی که خراب، پوسیده، نامرتب و یا بدرنگ هستند، هدف اصلاح طرح لبخند است. به طور کلی تاثیر اصلاح طرح لبخند بر زیبایی را می توان به صورت زیر بیان کرد:

1-      درخشندگی دندانها و تغییر رنگ آنها

دندانهایی که دچار تغییر رنگ شده اند، مطمئنا در زیبایی صورت تاثیرات منفی به جا می گذارند. در حالت عادی دندان ها باید سفید و درخشان باشند. اما با وجود استفاده مکرر از مسواک و نخ دندان، شستشو و مراقبت از دندان ها، باز هم پس از مدتی دندانها درخشندگی و زیبایی خود را از دست می دهند. برای رفع این مشکل می توان از چندین روش استفاده کرد از جمله روکش های لامینیت که می توانند دندانهای بد رنگ را پوشانده و درخشندگی و زیبایی را به بیمار هدیه دهند.

2-      پوشاندن و ترمیم شکستگی و لب پریدگی دندانها

ممکن است در اثر یک حادثه قسمتی از دندان ها (بویژه دندانهای قدامی) لب پر، شکسته و یا ترک خورده شود. در این صورت ممکن است تصور کنید، باید دندان کشیده شود. در صورتی که دندان سالم است و تنها قسمتی از آن از دست رفته، می توان به راحتی آن را درمان کرد. در این مواقع دندانپزشک با استفاده از روکش های دندانپزشکی دندان شکسته یا لب پر را بازسازی می کند.

روش دیگر برای درمان و ترمیم دندانهای لب پر شده، صاف کردن یا پولیش کردن لبه مینایی دندان است که این کار به کمک اسید مینا، یک لایه باندینگ و چسب انجام می شود. سپس ماده ترمیمی کامپوزیت، به صورت لایه لایه در جای شکسته دندان قرار می گیرد. این ماده با یک نور لیزی سفت و سخت می شود و در پایان دندان کاملا زیبا و طبیعی به نظر می رسد.

3-      تغییر شکل، طول و اندازه دندانها

دندانهایی که بیش از حد کوچک، کوتاه و یا بلند هستند، تاثیر منفی بر روی زیبایی دارند. این نوع دندانها به صورت ژنتیکی کوتاه بوده و با این وجود براحتی می توان آنها را درمان کرد. برای این کار می توان از روش جراحی لثه برای بلند کردن دندانها استفاده کرد.  همچنین ترمیم و بازسازی دندانهای فرسوده نیز می تواند از طریق روش لیزری نیز صورت بگیرد. در واقع روش لیزری می تواند برای دندانهای فرسوده که به مرور زمان کوتاه شده اند، استفاده شود. در این صورت دندانها به حالت اول بازگشته و فرد زیبایی دوره جوانی خود را باز می یابد.

4-      ترمیم دندانهای کج

دندانهای کج و نامرتب با استفاده از روش ارتودنسی به مرتب می‎شوند. اما روش ارتودنسی نیاز به مدت زمان طولانی و هزینه زیادی دارد که گاهی بیماران به آن تمایل ندارند. ضمن اینکه باید گفت در پایان این روش، دندانها زیبا و جذاب می شوند. در کنار ارتودنسی، روش لیزری نیز کاربرد دارد که مرتب شدن دندان ها تنها در یک جلسه انجام می شود. در این روش فاصله دندانها نیز کاهش می یابد و دندانهایی که بر روی یکدیگر قرار دارند، از یکدیگر فاصله می گیرند. بی شک مرتب شدن دندانها موجب زیبایی چهره و طرح لبخند بیماران می شود.

5-      درمان بیماری های لثه و لبخند لثه ای

زمانی که فرد لبخند می زند، پیدا شدن لثه یکی دیگر از عارضه های دهان و دندان به شمار می رود و تاثیر منفی بر زیبایی دارد. اما این عارضه به راحتی قابل حل است و دندانپزشک با استفاده از روش های جراحی می تواند لثه ها را درمان کرده به طوری که در پایان درمان، با لبخند زدن بیمار لثه ها مشخص نباشند. در این روش همچنین خط ناصاف لثه نیز درمان و طرح لبخند بیمار زیبا می شود.

 

اما اگر بخواهیم از قیمت اصلاح طرح لبخند دندان ، عوارض و هزینه آن مطلع شویم می توانید:

 

اصلاح طرح لبخند
یکی از بهترین رفتارهای انسانی لبخند زدن است. از زیباترین جلوه های چهره هر فرد دندان های سفید و مرتب است برای نقش بستن این لبخند زیبا باید به دندان پزشک ترمیمی و زیبایی مراجعه کنیدتا با اصلاح طرح لبخند دندان هایی زیبا و صورتی جذاب داشته باشید.
اصلاح طرح لبخند برای بیمارانی انجام می شود که دندان های نامرتب، دارای فاصله زیاد، کوتاه و یا رو به جلو و بد رنگ باشند. نهایتا با انجام عملیات زیباسازی و ترمیم، طرح لبخند اصلاح شده و دندان هایی زیبا و بی نقص خواهید داشت
عملیاتی که برای زیباسازی و ترمیم دندانها صورت می گیرد شامل: سفید کردن دندان با روش هایی مثل روکش دار کردن، عاج گذاری، پل گذاری، کامپوزیت، لامینیت، ارتودنسی و انواع روکش ها است
نگهداری طرح لبخند مستلزم مراقبت از دهان و دندان در طول زمان است. برای مثال، سفید کردن دندان باید گاهی اوقات تکرار شود تا درخشان بودن دندان ها ماندگار باشد و حفظ شوند. درانتخاب بهترین دندانپزشکی اصلاح طرح لبخند از دندان های زیبا, مرتب, سفید و شیک و لبخند تاثیر گزار لذت ببرید
اصلاح دندان ها نیاز به هزینه های بالایی دارد پس در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را به کار گیرید تا از بهترین نتیجه برخوردار شوید

قیمت و هزینه
قیمت و هزینه اصلاح طرح لبخند و ترمیم دندان ها به نوع بیمه درمانی، پزشک معالج و میزان اصلاح بستگی دارد در واقه هرچقدر مراحل درمان پیچیده تر باشد هزینه ها نیز به همان نسبت افزایش می یابد
عوارض اصلاح طرح لبخند
.برای اطلاع از کلیه عوارض اصلاح طرح لبخند در مقاله عوارض جانبی اصلاح طرح لبخند چیست؟ به طور کامل به تک تک موارد درمان ترمیمی، زیبایی اشاره شده است
به طور کلی اگر اصلاح دندان ها در جهت درمان لثه و دندان باشد جنبه ترمیمی داشته و در صورتی که مشکل درمانی نداشته و تنها جنبه زیبایی داشته باشد را اصلاح طرح لبخند می گویند.

 

 

 


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ